Texter (2017): Skini Lindgård, Daniela Franzell, Andreas von Bergmann,
Anders Helenius
Det Sjunde Rondellseglet (2015): Skini Lindgård, Samuel Karlsson,
Andreas von Bergmann, Anders Helenius, Daniela Franzell
West Side Glory? (2009): Skini Lindgård, Samuel Karlsson,
Andreas von Bergmann, Anders Helenius
I skuggan av Hundbanan (2007): Skini Lindgård, Samuel Karlsson,
Andreas von Bergmann, Anders Helenius
Gåtfulla Folke´ (2005): Skini Lindgård, Samuel Karlsson,
Andreas von Bergmann, Riddo Ridberg, Daniela Franzell, m.fl.
Så NoRowlit (2000): Skini Lindgård, Manku Ekman,
Riddo Ridberg, Suzanne Ovaska
PmUF:s revyer (1988 och -90): Skini Lindgård
Premiär 4.3.2017 i Piug Kultursal, Pargas
Jubileumsåret till ära har vi bestämt oss för att bjuda på restfest. Vi har städat i vårt humorskafferi och fyndat suspekta konserverade revynummer från de senaste två decennierna. Årgångshumorn kryddas med fräscha ingredienser och välbekanta kryddor från i år.
PRESSKLIPP:
”Viihdyttävästi paraislaisuudesta. … Lähes kolme tuntia kestävä esitys sisältää viitisenkymmentä sketsiä ja biisiä, joista noin puolet on poimintoja aiemmilta vuosilta. Tekstien aiheet paikallistuvat nasevasti Paraisille ja paraislaisuuteen, joita tarkastellaan lempeästi ja terävästikin itseironisoiden. … Yksittäisten sketsien ja jatkotarinoiden (esimerkiksi kulttuuritilan kahvinkeittäjän tuumailut suoraan yleisölle) sekä humoristisesti uudelleensanoitettujen biisien vaihtelusta syntyy mukaansatempaava rytmi. … Kolmikymmenhenkisen esiintyjäkaartin työskentelyssä näkyy hienosti sekä harrastajien into ja palo että ohjauksen ammattimainen ote. Laulajista jäävät erityisesti mieleen Nelly Lönnroth ja Melina Arvidsson sekä beatboxaajanakin kunnostautuva Jonatan Nurmi.”
TURUN SANOMAT/A. Karhu. 6.3.2017”Återseenden och smart dramaturgi. … Det är fint att se hur utvecklingen gått i Teaterboulage, som grundades i mars 1997. Att arbeta bland vänner, som man gör i en förening, är stöttande och befriande för kreativiteten. På proffsteatrar går man från en produktion till en annan, man förväntar sig en jämn standard. En teater som Teaterboulage kan inte nöja sig med mindre än att varje gång ge precis allt. Det kommer publiken till godo, vi har upplevt det. Det betyder också att man bjuder på sig själv, som i det coola numret som avslutar första akten. … Publiken väntar givetvis också på gamla bekanta: gänget på poliskamarn, nu utökat med en strikt chef. De har ett aktuellt och prekärt fall på gång, i alla fall tror dom det. Men det är fortfarande Regina Jahnssons omutliga Bojan som regerar, där skapade Teaterboulage en roll som aldrig dör. … Långlivade, fastän inte lika säkert odödliga är scenparet Tauno och Terttu (Riddo Ridberg och Skini LIndgård), som representerar en sorts Kummeli-humor som kräver att man är på rätt våglängd. … Den (Rondellen) förs musikaliskt säkert i hamn av Milla Ruokolahti, som är en av föreställningens finaste vokalister. Överlag är det musikaliska något man kan lita på när det gäller Teaterboulage, inte minst när det gäller återväxten. Nu har man en fyramannaorkester som ser ung ut men låter erfaren.”
ÅU/A-C. Snickars, 7.3.2017”Oförkalkat återbruk. … Fyra ”mogna” herrar dansar koreografin till Svansjön. … Deras koreografi skulle väl få balettläraren att brista i gråt. Men Pargaspubliken vek sig dubbel av skratt och applåderna varade länge. … Revyn innehåller inslag från tidigare års revyer och kalk är ju vad Pargas är känt för. Men åderförkalkade har nog boulages ringrävar inte blivit än. … Olika slags humor tilltalar olika människor och revy är en genre som de flesta älskar, några få inte tänder på. Revysnickarna (det nya materialet) Lindgård, Franzell, von Bergmann, Helenius i Pargas har allt som behövs: bildning, insikter, klurig intelligens och den ordkunskap och slagfärdighet som behövs för att man ska kunna leka med orden. … När man mixar nytt och gammalt är det bra om somliga av figurerna, bekanta från tidigare revyer, återkommer. Det dabbiga polisgänget blandar inte den här gången ihop hash med hashtags utan ger sig ut för att få tag på eventuella hälare och hamnar i stället hos en helare. Språkförbistring är också en tacksam utgångspunkt. Ett festligt nummer är den finske killen som söker jobb i gruvan och intervjuas av en svensk chef. … Primus motor är naturligtvis Riddo Ridberg. Hans insatser på scenen är självklart suveräna. En av Teaterboulages starka sidor är också musiken. Glad blir man av att påminnas om alla gamla godingar från anno dazumal. Kopplingarna mellan låtarna och sketcherna är medvetet fiffig.”
ABL/I. Sandman, 9.3.2017